Linkedin komunikacija: kam ir kada naudoti šį socialinį tinklą?

2020-09-15
Indrė Širkienė
6 minutės

Jeigu Tavęs nėra Linkedin, tai Tavęs nėra versle? Ne visai. Sakyčiau, kad viskas priklauso nuo to, ką verslas nori pasiekti, kokias paslaugas jis teikia, kas yra jo tikslinis klientas ir pan. Visgi, Lietuvoje Linkedin platformos populiarumas ir reikšmė vis labiau auga, todėl galvojant apie savo komunikacijos strategiją, būtina apsvarstyti ir Linkedin kanalo įtraukimą.

Kokia auditorija renkasi Linkedin Lietuvos rinkoje?

Lietuvoje mes turime apie 490 000 vartotojų, iš jų 66% yra moterys. Taip pat įdomus faktas, jog Linkedin galite pasiekti daugiau kaip 40 000 aukščiausio lygio vadovų. Linkedin paskyras turi ne tik fiziniai žmonės. Paskyrą gali turėti ir įmonės (company page), tokių Lietuvoje turime apie 5 000. (Duomenys: Httpool Baltic, Šarūnas Sakalauskas, 2020).

Kam reikėtų būti Linkedin socialiniame tinkle?

Linkedin socialiniame tinkle turėtų būti tie, kurie ieškosi naujo darbo arba galbūt nesieško, tačiau yra atviri naujoms galimybėms, nes būtent šioje platformoje vis dažniau žmonių ieško HR (žmogiškųjų išteklių) srities atstovai. Taigi, teisingai sutvarkytas profilis, leis jums atkreipti jų dėmesį ir galbūt sulaukti naujų darbo pasiūlymų.

Taip pat Linkedin socialiniame tinkle verta būti tiems, kurie stiprina savo asmeninį prekės ženklą ir yra atviri naujiems projektams. Nežinau ar pastebėjote, bet Linkedin profilis Google paieškoje yra reitinguojamas labai aukštai, todėl, jeigu jūs turite tvarkingą profilį, yra didelė tikimybė, kad jumis besidomintis asmuo apsilankys profilyje, pasiskaitys jūsų pateikiamą informaciją ir galbūt pasiūlys bendradarbiavimo galimybę.

Dar viena grupė žmonių, kurie turėtų būti Linkedin platformoje yra tie, kurių tikslinis klientas yra verslo sektorius arba aukštas pareigas užimantys žmonės (sprendimų priėmėjai). Šioje platfomoje tikrai galite juos pasiekti ir užmegzti ryšį.

Galėčiau vardinti ir vardinti, tačiau...

Kam Linkedin platformos nereikia?

Visgi, tikrai ne visiems šios platformos reikia. Ir čia noriu trumpai papasakoti vieną situaciją. Į mane kreipėsi vestuvių fotografė. Prieš tai ji konsultavosi su kita asmeninio prekės ženklo konsultante, kuri jai pasakė, kad Linkedin jai yra būtinas. Vestuvių fotografė nelabai suprato, kam jai to reikia ir pasitikslino su manimi. Mes išsidiskutavome, kad jai tikrai nėra būtina turėti Linkedin kanalo, nes ne ten renkasi jos tikslinis klientas. Žymiai efektyviau jai būtų komunikuoti Instagram kanale, čia renkasi didesnė dalis tokių klienčių ir jos turinys Instagram kanalui tiktų labiau nei Linkedin. Taigi, iš esmės ji galėtų turėti Linkedin paskyrą ir ten pasakoti apie... pasirengimą vestuvių fotosesijai? Baigtus mokymus? Tačiau, kaip toks turinys atrodytų šalia įprasto turinio Linkedin? Keistokai. Ji dėl to jautėsi nepatogiai, tad kam to reikia?

O dabar įsivaizduokime, kad ši vestuvių fotografė teiktų dar vieną paslaugą - įvaizdžio fotosesijas. Tokiu atveju jai Linkedin kanalas praverstų, nes jame ji galėtų pasiekti įmones, freelancerius, vadovus, kuriems įvaizdinių fotosesijų tikrai labai reikia.

Arba įsivaizduokime, kad ji vestų mokymus apie tai, kaip sustiprinti prekės ženklo įvaizdį per nuotraukas. Tokiu atveju Linkedin platforma jai taip pat būtų reikalinga.

Tikiuosi, kad šis pavyzdys suteikė aiškumo, kada Linkedin platformos reikia ir kada ji nėra būtina. Iš esmės ją turėti gali kiekvienas (kaip ir bet kokį kitą socialinį tinklą), tačiau labai svarbu turint Linkedin paskyrą ją tinkamai susitvarkyti, nes jeigu turėsite paskyrą tik tam, kad ją turėtumėte, o ji bus netvarkinga, siųsite neaiškią žinutę potencialiems kientams arba interesantams. Na, o jeigu norite ten rasti klientų, jums reikės ir proaktyvių veiksmų, tad šį dalyką irgi būtina įsivertinti, nes kartais visų kanalų pasirinkimas nebus geras sprendimas dėl laiko kaštų.

Kaip suprantate, aš negaliu išskirti tam tiktų specialistų, kuriems Linkedin kanalo tikrai nereikėtų, nes viskas labai priklauso nuo teikiamų paslaugų (kaip ir šios fotografės atveju) ir kitų kintamųjų, todėl labai rekomenduoju prieš kuriantis Linkedin paskyrą apsvarstyti:

  • Ar Linkedin kanale yra jūsų tiksliniai klientai?
  • Ar Linkedin kanale jūsų turinys tiktų?
  • Ar jūs ieškotės darbo bei naujų galimybių, projektų?
  • Kokią sritį atstovaujate ir ar turite ką pasiūlyti verslo sektoriui?
  • Ar turėsite laiko komunikacijos palaikymui šiame soc. tinkle?

Tikiuosi, kad tai padės priimti sprendimą dėl Linkedin platformos susikūrimo. Na, o jeigu nuspręsite, visgi, likti ties Instagram (bent jau šiai dienai), tai kviečiu paskaityti, kaip galėtumėte išnaudoti savo Instagram klientų pritraukimui čia.

Kiti naudingi straipsniai:

Prenumeruokite ir sužinokite pirmieji!

Ar norėtumėte du kartus per mėnesį gauti laišką su mano rekomendacijomis socialinių tinklų komunikacijai?

Daugiau patarimų apie socialinių tinklų komunikaciją ir prekės ženklo vystymą: